Середа, 25.04.2018, 04:06

Персональний сайт

майстра професійної підготовки Коржан Тетяни Василівни

Життєвє кредо:  "Ніколи не зупинятись на досягнутому".



Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
18 група! [22]
Введення в поліграфію [4]
Види та характеристики шрифтів, введення в поліграфію, апаратне забезпечення видавничих систем, сучасні засоби малої поліграфії
Захист практики учнями [6]
Інтелектуальна гра "Я готуюсь до конференції" [1]
конференція, організаційні документи, співбесіда, конференц-зал, текстовий редактор Word, публікації Publisher, візимтки, запрошення, буклети, презентація, бізнес-план
Урок-навпаки [3]
13 група виробниче навчання 2016р. [1]
Архів [2]
Відкриті заходи [2]
відкриті уроки, тижні професії
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 39
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2016 » Березень » 9 » Робота зі зверненнями громадян.
14:03
Робота зі зверненнями громадян.

ПЛАН-КОНСПЕКТ № Т. 6 Ур. 17

Тема програми: Організаційна робота з документами.

Тема уроку: Робота зі зверненнями громадян.

Навчально-виховна мета: Ознайомити учнів з основним типами звернень громадян та порядку ведення діловодства за зверненнями. Розвити в учнів пізнавальну самостійність, навички аналізу навчальної інформації. Виховувати бережливе ставлення до обладнання лабораторії № 1 комп’ютерної обробки інформації.

Тип уроку: Засвоєння та застосування нових знань та навиків.

Форма уроку: Урок виробничого навчання.

Матеріально-технічне забезпечення: Базове обладнання лабораторії № 1  комп’ютерної обробки інформації.

Місце проведення: Лабораторія № 1 комп’ютерної обробки інформації.

ХІД УРОКУ

1.      Організаційна частина - 5 хв.

  • Привітання;
  • Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку;
  • Призначення чергових.

2. Вступний інструктаж - 45 хв.

Тема сьогоднішнього уроку: «Робота зі зверненнями громадян»

Мета уроку: Ознайомитись з основним типами звернень громадян та навчитись вести діловодство за зверненнями.

Опитування теми минулого уроку:

Тестове опитування на ПК.

Виклад нового матеріалу:

Багато хто скаржиться на діяльність органів державної влади, дехто хотів би надати пропозиції щодо їх діяльності

У статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатись до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових та службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати ґрунтовну відповідь у встановлений законом строк.

З цього можна зробити висновок, що право людини на звернення до органів влади та їхніх посадових осіб є конституційним правом. Відповідно, зазначені органи та особи мають конституційний обов’язок розглянути таке звернення і дати на нього обґрунтовану відповідь у певний, встановлений законом строк.

Види звернень громадян

Робота зі зверненнями громадян регулюється Законом «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96 ВР. Норми Закону №393 поширюються на порядок розгляду всіх видів звернень, окрім тих заяв і скарг громадян, порядок розгляду яких встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним,  трудовим законодавством і законодавством про захист економічної конкуренції.

            Відповідно до статті 3 Закону № 393, під зверненнями громадян розуміється викладена в письмовій або усній формі:

  • Пропозиція (зауваження) звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави в суспільства.
  • Заява (клопотання) звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією чи чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.

Клопотання – письмове звернення громадян з проханням про визначення за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо;

  • Скарга – звернення з вимогою про встановлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, об’єднань громадян, посадових осіб.

Вимоги до звернень громадян, рішень і відповідей на звернення

Вимоги до звернення громадян сформульовані у статті 5 Закону № 393

  • Звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
  • У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
  • Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
  • Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
  • Письмове звернення моє бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
  • Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

Вимоги до мови звернень

Громадяни мають право звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, об’єднань громадян, посадових осіб українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.

 

 

Прийняття до розгляду звернень є обов’язковим

Відповідно до статті 7 Закону України № 393:

Звернення оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю до розгляду.

Статтею 8 Закону України №393 встановлено випадки, коли звернення громадян не підлягають розгляду та вирішенню.

Відповідно до статті 15 Закону №393 при розгляді заяв (клопотань) Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов’язані:

  1. Об’єктивно і вчасно розглянути їх.
  2. Перевірити викладені в них факти.
  3. Прийняти рішення відповідно до чинного законодавства.
  4. Забезпечувати їх виконання.
  5. Повідомляти громадянам про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Особистий прийом громадян

Згідно зі статтею 5 Закону №393 звернення може бути не лише письмовим, а й усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі).

Процедурі особистого прийому громадян присвячена стаття 22 цього Закону, якою встановлено:

  • Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян зобов’язані проводити особистий прийом громадян.
  • Прийом поводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.
  • Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян визначається їх керівниками.
  • Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені  у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особа, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого.

Звернення громадян, які мають встановлені законом пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Відповідальність за порушення  Закону

  • Особи, винні у порушенні Закону України «Про звернення громадян», несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.
  • У разу задоволення скарги орган або посадова особа, які прийняли неправомірне рішення щодо звернення громадянина, відшкодовують йому завдані матеріальні збитки, пов’язані з поданням і розглядом скарги, обґрунтовані витрати, понесені у зв’язку з виїздом для розгляду скарги на вимогу відповідного органу, і втрачений за цей час заробіток. Спори про стягнення витрат розглядаються в судовому порядку.
  • Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інші дії, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.

Організація роботи із зверненнями громадян

Письмові звернення громадян слід розглядати як важливий засіб вираження і охорони прав людини. Звернення громадян виражаються як в усній так і в письмовій формі. В них можуть бути поставлені питання, що стосуються законних прав громадян та інтересів всього суспільства. Звернення поділяються на пропозиції, заяви і скарги..

Правила роботи з письмовими зверненнями громадян

Робота із зверненнями громадян має свої особливості і ведеться окремо від загального діловодства. Перш за все звернення громадян повинні подаватись в ті органи, установи і тим посадовим особам, від яких залежить рішення даного питання. Скарги на громадські організації, які не мають вищестоящих органів, подають до місцевих органів влади. Особисту відповідальність за організацію роботи із зверненнями громадян, стан діловодства з них несуть керівники державних органів влади, підприємств, установ та організацій. Вони зобов’язані тримати цю ділянку роботи під постійним контролем.

Технологія роботи із зверненнями громадян потребує організації:

  • Прийому громадян;
  • Прийому та первинної обробки письмових звернень;
  • Реєстрації звернень;
  • Направлення звернень на розгляд;
  • Повідомлення заявника про направлення звернення до іншої установи;
  • Повідомлення заявника про тривалий розгляд звернення;
  • Контроль за терміном виконання документів та виконанням прийнятих ним рішень;
  • Інформаційно-довідкова робота із зверненнями;
  • Повідомлення заявника про прийняте рішення з одночасним, в разі необхідності, направленням рішення для виконання у відповідні органи;
  • Групування у справи та поточне зберігання звернень;
  • Аналіз звернень.

Всі письмові звернення приймаються централізовано. Перевіривши правильність доставки, листи відкриваються, при цьому конверти не знищуються. Конверт зберігається з документом до кінця рішення питання та підшивається до справи.

В нижньому кутку документа проставляють штамп установи, що отримала звернення. На ньому проставляється дата одержання звернення та початку робота з ним. Крім дати у штампі вказується реєстраційний номер звернення, який складається з першої букви приз віща автора та порядкового номера звернення. Типове положення про роботу із зверненнями громадян дозволяє доповнення реєстраційного індексу іншими позначеннями, які забезпечують систематизацію, пошук, аналіз та збереження звернень громадян.

До звернень можуть бути додані різні довідкові матеріали в оригіналах або копіях. На цьому закінчується перший етап роботи із зверненнями громадян.

Реєстрація цієї категорії документів крім загальних завдань реєстрації – облік, контроль та довідкова роботи – є також юридичним свідченням того, що вони прийняті до розгляду в даній установі. Реєстрацію рекомендується вести на комп’ютері або на картках, і тільки в тому випадку, коли в установу, організацію або підприємство надходить незначна кількість документів, можна залишити журнальну форму реєстрації.

Суть реєстрації – внесення або запис на картці основних пошукових ознак документа та відомостей про заявника.

Кількість екземплярів заповнених реєстраційно-контрольних карток залежить від потреби організації контролю за виконанням та довідкової роботи зі зверненнями.

Типове положення передбачає випадок, коли громадянин одну і ту ж пропозицію, заяву, скаргу  надсилає одночасно декільком адресатам і вони можуть бути переадресовані в одну установу, яка може вирішити дане питання.  Всі ці звернення реєструються під одним реєстраційним індексом із додаванням порядкового номера 1, 2, 3.

Зареєстрований документ подається керівнику для прийняття рішення. Якщо у звернені представлені питання, які потребують рішення різних компетентних органів, керівник установи, що одержала звернення, розглядає питання своєї компетенції, а про зміст інших питань повідомляє у встановлені строки відповідним органам (5 днів). Якщо керівник установи у процесі розгляду документа може вирішити поставлене у ньому питання – це відображається у резолюції. На її основі складається відповідь заявнику.

Кожне рішення, що приймається за зверненням громадян, перед усім основане  на вимогах конкретних законів, всебічному вивченні обставин та причин, що породили критичні зауваження.

 Найчастіше для прийняття рішення за зверненням необхідно зібрати потрібний інформаційно-довідковий матеріал, розіслати запити на місця, вимагати пояснень від винних, направляти документи на перевірку до підвідомчих установ, організовувати виїзди відповідальних осіб.

Електронні звернення.

   Відповідно до вимог Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» (набрав чинності 28 жовтня 2015 року) громадяни можуть подавати електронні звернення з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.

   Електронне звернення пишеться у довільній формі, але має відповідати вимогам Закону України «Про звернення громадян».

   У зверненні необхідно:

-         вказати прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання;

-         викласти суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;

-         зазначити дату;

-         зазначити електронну поштову адресу, на яку можна надсилати відповідь, або інші засоби зв’язку.

   Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

   Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів після його надходження.

- закріплення нової теми:

  1. Що таке пропозиція?
  2. Що таке заява?
  3. Що таке клопотання?
  4. Що таке скарга?
  5. Які вимоги висуваються до звернень?
  6. Які вимоги висуваються до мови звернень?
  7. Які звернення не розглядаються?
  8. Яким чином проводиться особистий прийом громадян.
  9. Організація роботи із зверненнями громадян.

10. Правила роботи з письмовими зверненнями громадян

11. Технологія роботи із зверненнями громадян.

12. Електронні звернення.

З ваших відповідей видно, що Ви добре засвоїли сьогоднішню тему, отже можемо перейти до її практичного відпрацювання.

Практично відпрацьовувати тему ми будемо за такими картками-завдання (пояснюю зміст роботи). Повідомляю критерії оцінювання до сьогоднішнього уроку.

А так як ми знаходимось в лабораторії № 1  комп’ютерної обробки інформації. потрібно знати і виконувати правила БП. Давайте їх пригадаємо.

3. Поточний інструктаж – 200 хв.

  • Перевірка готовності робочих місць та робочий стан ПК;
  • Видача завдань учням;
  • Слідкувати за дотриманням правил БП та дисципліни в лабораторії;
  • Дозволити учням приступити до виконання завдання;
  • Робити обходи робочих місць з метою надання допомоги та порад;
  • Відповідь на виникаючі запитання;
  • Видача додаткових завдань встигаючим учням.

4. Заключний інструктаж – 20 хв.

  • Перевірити виконані завдання;
  • Зробити аналіз роботи всієї групи та окремих учнів на протязі дня;
  • Виставити та повідомити оцінки;
  • Видати домашнє завдання;
  • Прийняти робочі місця та лабораторію після прибирання її черговими.

Майстер в/н                                               (____________________)

Категорія: 13 група виробниче навчання 2016р. | Переглядів: 279 | Додав: tanya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
  • Персональний сайт О.В.Цюпак
  • Персональний сайт викладача Грушецької І.О.
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Блог старшого майстра Пархомюк Л.В.
  • Блог Бондар Г.В.
  • Архів записів
    Copyright MyCorp © 2018Створити безкоштовний сайт на uCoz
    Векторный клипарт - Зелёная трава